Esimple sklep internetowy

Otwierając sklep spożywczy powinniśmy zastanowić się nad paru rzeczami. Przed nami wybór asortymentu, który zamierzamy sprzedawać, lokalu, w jakim będziemy wieść działalność, wybór drukarki fiskalnej, i dużo, wiele różnych sprawy. Coraz więcej osób preferuje transakcje bezgotówkowe, stąd te terminale fiskalne coraz niezwykle znane w zakładach również mogą okazać się kłopotliwe dla małego przedsiębiorcy. Oczywiście jeżeli zależymy uniknąć bólu głowy płynącego z samodzielnego podejmowania decyzji możemy np. zostać ajentem jakiejś sieci, dzięki czemu każde decyzje zostaną podjęte za nas.

Takie podejście ma oczywiście swoje plusy, jednak - umówmy się - po części minusów mamy wiele dużo pracy. Po pierwsze - zobowiązania wobec nadrzędnego podmiotu. Ajent jest liderem tylko teoretycznie. Faktycznie jest kierownikiem niższego szczebla ze zwiększonym zakresem odpowiedzialności. Odpowiada zarówno przed pracownikami, jacy to z nim właśnie podpisują umowy, jak również przed centralą firmy, która chce implementacji wszystkich określonych przez siebie procedur, nawet jeżeli zupełnie nie pasują do specyfiki danej strony czy dzielnicy. Po drugie - procedury regulują wygląd sklepu, rozmieszczenie produktów, godziny pracy, asortyment. Powtarza się toż atrakcyjnym wyjściem dla osób leniwych, jednak takie raczej rzadko przyjmują się na stworzenie swej prace (a gdyby już - praca ta również kiedy osiąga sukces). Dla osoby dynamicznej, przedsiębiorczej, mającej ambicje bycia dumną, trzymanie się schematów musi w finale stać się męczące. Ajent na wszelkim kroku uświadamiany jest, iż jego skład wcale de facto nie należy do niego, oraz każde wspomniane na powodu tego dokumentu kwestie, nawet wybór drukarki fiskalnej, jest po stronie centrali, jaka cierpi z producentami oraz dystrybutorami tych urządzeń programy lojalnościowe. Zostanie ajentem jest rzeczywiście niższe niż samodzielne stworzenie sklepu. I działanie według sprawdzonych schematów daje bardzo wyższą okazję na wynik. Myślę jednak, że pewne zapotrzebowanie na ajentów nie jest przypadkowe - po prostu osoby, które już tego sprawdziły, wycofały się gdy tylko mogły, odstraszając innych potencjalnych ajentów.